fredag 4. januar 2013

Bøker eg har lese i år

2016

  • Jernblod, Liza Marklund
  • De som ikke fins, Simon Starnger
  •  

2015

  • Blod på snø, Jo Nesbø
  • Nålen, Ken Follett
  • Den grenseløse, Jussi Adler-Olsen
  • Papirgutten, Kristina Ohlsson
  • Svøm med dem som drukner, Lars Mytting
  • Gullfisken, J. M. G. le Clezio
  • Skammarens dotter, Lene Kaaberbøl
  • Menneske uten hund, Håkan Nesser
  • Offline, Anne Holt
  • Ingrid Winters makeløse mismot, Janne S. Drangsholt

2014

  • Førstebetjenten og tausheten, Håkan Nesser
  • Analfabeten som kunne regne, Jonas Jonasson
  • Madame Terror, Jan Guillou
  • Før frosten, Henning Mankell
  • Sønnen, Jo Nesbø
  • Kvinnen i buret, Jussi Adler-Olsen
  • Fasandreperne, Jussi Adler-Olsen
  • Flaskepost fra P, Jussi Adler-Olsen
  • Journal 54, Jussi Adler-Olsen
  • Marco-effekten, Jussi Adler-Olsen
  • Rekrutten, Robert Muchamore
  • Ingen er så trygg i fare, Gunnar Staalesen
  • Sudden death, Anne Holt og Even Holt

2013

  • Skyggedød, Anne Holt
  • Der hvor roser aldri dør, Gunnar Staalesen
  • Den tomme stolen, J. K. Rowling
  • Ildvitnet, Lars Kepler
  • Hjemkomsten, Victoria Hislop
  • Samtale ventar, Marit Eikemo
  • Skyggerom, Jan Erik Fjell
  • Hypnotisøren, Lars Kepler
  • Politi, Jo Nesbø
  • Paganinikontrakten, Lars Kepler
  • Før jeg sovner, S J Watson
  • I selskap med fremmede, Robert Wilson
  • Sandmannen, Lars Kepler
  • Kane og Abel, Jeffrey Archer

3 kommentarer:

  1. Kjekt å se at du liker riktige bøker Eva. Tar etter tanten. Gratulerer med ny blogg, jeg skal nok titte innom av og til selv om du sier at du ikke vil bruke den så mye. hilsen tante Marit (jeg liker ikke å være anonym)

    SvarSlett
  2. Du er jo god til å skrive, så gleder meg til fortsetningen

    SvarSlett
  3. Krim er avslappende og spennende på samme tid. Av og til "tar jeg meg sammen" og leser andre ting, men jeg vender alltid tilbake til krimsjangeren. Jeg husker at jeg som barn bar på en hemmelig drøm om å skrive detektivbøker. Jeg rigget meg til med skrivemaskin og hamret i vei. Utholdenhet har aldri vært min sterkeste side, så jeg skrev aldri noe ferdig.

    Ang. det å være anonym, er jeg helt enig med deg. Hvem vil gå gjennom livet uten å bli lagt merke til ;-) -så får en heller tenke seg om før en skriver, og ikke publisere noe en ikke kan stå for dagen etter.

    SvarSlett